غلام حسین مظلومی

پيشکسوت استقلال مي‌گويد از خداحافظي مجيدي شوکه شده است. 

غلامحسين مظلومي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره خداحافظي مجيدي از فوتبال گفت: ديروز وقتي مجيدي از فوتبال خداحافظي کرد شوکه شده بودم. اشک از چشمانم همين‌طور مي‌ريخت و وقتي ديدم بزرگمردي مثل او پيراهن استقلال را مي‌بوسد و در چهارگوشه ميدان مي‌گذارد، بغضم ترکيد و افسوس خوردم. به هرحال هر بازيکني يک روز از فوتبال مي‌رود اما خداحافظي مجيدي بسيار تلخ بود. اي کاش يک گل مي‌زد تا کمي از تلخي خداحافظي‌اش کم کند. مردم او را دوست دارند. دوست داشتم حداقل تا آخر فصل در اين تيم مي‌ماند و بعد از استقلال مي‌رفت. 

او در ادامه تصريح کرد: باشگاه استقلال هم بايد يک بازي مناسب براي خداحافظي او در نظر مي‌گرفت. مثل تمام تيم‌هاي غرب آسيايي که وقتي بازيکن‌شان از فوتبال خداحافظي مي‌کند يک تيم بزرگ جهان را براي او به کشورشان مي‌آورند. مجيدي نبايد اين گونه مظلومانه مي‌رفت. او در دل همه جا دارد. او بازيکن باشخصيت و دوست داشتني‌اي بود و زماني که در استقلال سرپرست بودم، افتخار مي‌کردم که او بازيکن تيم من است. او تا هميشه يک اسطوره در استقلال باقي مي‌ماند. 

پيشکسوت استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا آبي‌ها از نبود مجيدي متضرر مي‌شوند يا خير، اظهار کرد: استقلال ديروز چند بازيکن کليدي‌اش را در اختيار نداشت و البته نبود مجيدي استقلال را دچار خلاهايي مي‌کند که به اين راحتي پر نمي‌ود. مجيدي هربار که به ميدان مي‌آمد بوي گل مي‌داد و هميشه دل هواداران را شاد مي‌کرد. اميدوار او در جمع مربيان حاضر شود و روزي سرمربي استقلال شود. با نبود او استقلال دچار مشکل مي‌شود اما اميدوارم با درايت قلعه‌نويي خلا او پر شود و استقلال به روند صعوديش ادامه دهد. 

مظلومي در پايان و در پاسخ به سوالي درباره روند سلامتيش افزود: الحمدلله شرايطم خيلي بهتر شده و پزشکان همه تلاششان را مي‌کنند تا بهبوديم را به دست آورم. از همه عزيزاني که مرا دعا مي‌کنند، هم متشکرم.


جواد نکونام


جواد نکونام در پیامی خطاب به فرهاد مجیدی گفت: به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال همیشه به یادت خواهیم ماند. 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاپیتان تیم ملی فوتبال در پیامی که از طریق کد هواداری خود (2010206) ارسال کرده، نسبت به خداحافظی فرهاد مجیدی واکنش نشان داد. 

در این پیام آمده است: فرهاد عزیز و کاپیتان محبوب استقلال! بی‌شک بازوبند استقلال تا ابد بوی تو را خواهد داد؛ همان‌طور که تو در زمین همیشه بوی گل می‌دادی. خداحافظی‌ات نه تنها برای هواداران بلکه برای همبازیانت هم شوک بزرگی بود. هنوز باور ندارم که دیگر قرار نیست در کنار ما و برای استقلال بازی کنی. به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال دوستت داشته و همیشه به یاد تو خواهیم ماند. 


امیر قلعه نویی


سرمربی استقلال در ادامه درباره خداحافظی مجیدی گفت: چند روز پیش مجیدی با من تماس گرفت و گفت که چنین تصمیمی گرفته است. من هم به او گفتم که این شانس من است که بازیکنان در زمان من خداحافظی می‌کنند. کسانی مثل محمود فکری و منصوریان از او خواستند در بازی برگشت برابر تراکتورسازی خداحافظی کند اما او گفت دلایل خودش را دارد. 

وی افزود: فرهاد می‌توانست تا آخر فصل به ما کمک کند. به او پیشنهاد دادم که فقط در بازی‌های تهران به میدان برود و راه‌های دیگری نیز به او پیشنهاد کردم از او خواستم 24 ساعت دیگر فکر کند اما قانع نشد. 

قلعه‌نویی گفت: فرهاد را خیلی دوست دارم. سوءتفاهم‌هایی بود که از بین رفت. خوشحالم که او در زمان من خداحافظی کرد. فرهاد زحمات زیادی برای استقلال کشید و مردم هم او را دوست دارند. تنها نقطه تاریک مجیدی این بود که می‌توانست بیشتر در تیم ملی بازی کند. 

سرمربی استقلال اظهار کرد: بزرگترین سرمایه فرهاد این است که در دل مردم جا دارد. البته فرهاد از استقلال جدا نمی‌شود. او می‌تواند در کسوت مربی به استقلال کمک کند. او دارای شرایطی است که می‌تواند در آینده در لباس مربیگری به استقلال کمک کند 



حنیف عمران زاده


خبرگزاری تسنیم: مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: فرهاد مجیدی جایگزین ندارد و هیچ کس نمی‌تواند جای وی را در استقلال پر کند. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حنیف عمران زاده در پایان دیدار تیمش مقابل استقلال و پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال اظهار داشت: واقعا از خداحافظی فرهاد مجیدی شوکه شدیم. 

اصلا فکر نمی‌کردیم که وی در این بازی چنین کاری انجام بدهد. 


او ادامه داد: مجیدی جایگزین ندارد و هیچ کس نمی‌تواند جای وی را در استقلال پر کند. 



سید مهدی رحمتی


خبرگزاری تسنیم: سنگربان استقلال در پیامی خطاب به مجیدی نوشت: کاش فعل رفتنت دیرتر صرف می‌شد و بیشتر در کنار ما می‌ماندی. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی رحمتی در کد هواداری خود درباره خداحافظی مجیدی نوشت: 

بی شک خیلی ها مثل من باور نمی کنند نبودنت را در زمین سبز... 

کاش فعل رفتنت دیرتر صرف می‌شد و بیشتر در کنار ما می‌ماندی. فرهاد عزیز خاطرات گل‌های زیبایت همیشه در یاد ما و هواداران باقی خواهد ماند. 

با آرزوی موفقیت بیشتر تو. 

دوستدارت سید مهدی رحمتی 


علی فتح الله زاده


علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: شب گذشته و پس از این اتفاق شوکه شدم و نمی‌توانم این موضوع را باور کنم. فرهاد بعد از بازی به من زنگ زد و گفت به این خاطر قبل از بازی در این باره با شما صحبت نکردم که هیچ وقت نمی‌توانم روی حرف شما حرف بزنم. 

وی ادامه داد: او تاکید زیادی داشت که این کار را به این خاطر انجام داده که در اوج از فوتبال خداحافظی کند و گفت شرایط خوبی برایش پیش آمده تا در کلاس‌های مربیگری حضور یابد. من هم به مجیدی گفتم به تو نیاز داریم و نه تنها من بلکه هیئت مدیره و سرمربی تیم با این موضوع مخالف است. اکنون شرایط استقلال به گونه‌ای است که ما به فرهاد نیاز داریم. 

فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: 20 سال با مجیدی زندگی کردم و برایم سخت است که او دیگر در استقلال نباشد. از شب گذشته تاکنون «دپرس» شدم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا فرهاد به استقلال بازگردد. حیف است او در این مقطع از استقلال برود. 

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد مجیدی از تصمیمش منصرف شود به تسنیم گفت: از فرهاد می‌خواهم حال و روز ما را درک کند. نمی‌دانم چگونه به این نتیجه رسیده که خداحافظی کند اما این تصمیم، تصمیم خوبی نبود و از او انتظار داریم در این مقطع به استقلال کمک کند. 

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که برخی شایعه دوپینگی بودن مجیدی را مطرح کردند، گفت: این جفای بزرگی در حق فرهاد است و با هر کسی که این انگ را به مجیدی بزند به شدت برخورد خواهیم کرد. مجیدی بیشتر از تمام بازیکنان لیگ تست دوپینگ داده و سالم است و این حرف‌ها صحت ندارد. 

فتح‌الله‌زاده افزود: افرادی که چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند حسود هستند و به خاطر حسادت این شایعات را می‌سازند. کسانی که این «اراجیف» را می‌گویند منتظر برخورد شدید و تند ما باشند. پرسپولیسی‌ها هم مجیدی را دوست دارند. رسانه‌ها مواظب باشند عده‌ای افراد مریض که این شایعات را مطرح می‌کنند مجالی برای این کار پیدا نکنند. اگر مجیدی دوپینگی بود به او اصرار نمی‌کردیم که برگردد. 

وی اظهار داشت: خیلی امیدوارم مجیدی بار دیگر به فوتبال برگردد. او بازیکن بامعرفتی است و تاکنون راضی به ناراحتی من نشده است و به گونه‌ای برخورد کرده که هیچگاه دوست نداشته ناراحتی من را ببیند. 

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا از مجیدی دلگیر است به تسنیم گفت: دلگیر نیستم اما دوست ندارم او در این مقطع ما را تنها بگذارد. برایم سخت است که فرهاد در کنار ما نباشد. 

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا مجیدی نمی‌توانست در فرصت بهتری همانند نیم فصل و پایان فصل از فوتبال خداحاظی کند عنوان کرد: حتما او برای این کارش دلایلی داشته که در این مقطع چنین تصمیمی گرفته است. فرهاد به من اصرار کرد که این درخواستش را بپذیرم اما مخالف چنین موضوعی هستم. ما به فکر جانشین او نیستیم چرا که فرهاد بی‌جانشین است. 

وی یادآور شد: فرهاد بازیکنی باشخصیت و مایه افتخار استقلالی‌هاست و در حال مذاکره با این بازیکن هستیم. از اعضای هیئت مدیره خواهش می‌کنم با فرهاد تماس بگیرند و او را منصرف کنند. 

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه واکنش مجیدی به اصرار او برای بازگشت به استقلال چه بوده گفت: فرهاد گفت من را تنگنا قرار ندهید و به دلیل حضور در کلاس‌های مربیگری و اینکه می‌خواهم در اوج خداحافظی کنم اجازه بدهید بروم اما تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا مجیدی بار دیگر به فوتبال بازگردد. 



وحید هاشمیان



خبرگزاری تسنیم: پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال، وحید هاشمیان یکی از هم‌دوره‌ای‌های او یادداشتی در این باره به رشته تحریر درآورد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت وحید هاشمیان، مهاجم سابق تیم ملی کشورمان و سرمربی تیم فوتبال نیندورفر تی اس وی آلمان پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال دست به قلم شده و برای همبازی سابقش یادداشتی نوشته که متن این یادداشت به این شرح است: 


«فرهاد مجیدی عزیز و دوست‌داشتنی! 

تا همین چند روز پیش حضور و دیدن بازی‌‌هایت در لیگ ایران برایم یادآور مردان هم‌دوره‌ام و حکایت‌ها و خاطرات خوب نسل مظلوم فوتبال ایران بود. 


به خود می‌بالیدم که می‌شنیدم، هم‌دوره‌ام که 2 دهه خوب و سربلند فوتبال بازی کرده همچنان می‌درخشد اما واقعا فوتبال ایران نحوه استفاده از تجارب مجیدی، دایی، مهدوی‌کیا و باقری را می‌داند و می‌شناسد؟ افسوس. 


فرهاد هم رفت و شاید فقط چند نفر از آن نسل باقی مانده‌اند؛ علی کریمی، سهراب بختیاری‌زاده و ... بیایید قدرشان را بدانیم. 


7 دوست‌داشتنی، قلب و درکم را با حال و احساس‌ات همراه می‌کنم و برایت بهترین‌ها را آرزو دارم و توجه‌ات را به جنگ برای بازگشتی پرفروغ در عرصه‌ای دیگر جلب می‌نمایم. 

شاد، سربلند و موفق باشی 7 محبوب و دوست‌داشتنی فوتبال ایران. 

وحید هاشمیان» 



محمد قاضی


خبرگزاری تسنیم: مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: روز گذشته وقتی صحنه خداحافظی مجیدی را دیدم حالم گرفته شد و نمی‌دانستم چه چیزی باید بگویم. 

محمد قاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال اظهار داشت: از دیدن صحنه خداحافظی مجیدی خیلی ناراحت شدم. جای او در فوتبال ایران خالی خواهد بود. دوست داشتم تا پایان فصل کنار مجیدی بازی می‌کردم تا بتوانم از تجربیات او استفاده کنم و با هم روزهای خوبی را برای استقلال رقم بزنیم. 
مهاجم استقلال با اشاره به خداحافظی روز گذشته مجیدی ادامه داد: این نوع خداحافظی در شأن فوتبال ما نیست. متاسفانه در کمتر از یک‌سال شاهد 2 خداحافظی غریبانه از مهدی مهدوی‌کیا و فرهاد مجیدی بودم. 
قاضی تصریح کرد: قدر اسطوره‌های خودمان را نمی‌دانیم و این مسئله تنها در ایران اتفاق می‌افتد و جای تاسف هم دارد. باید بازی خداحافظی خوبی برای مجیدی بگیریم که تماشاگران زیادی حضور داشته باشند تا او با عزت و در روزی خاطره‌انگیز از فوتبال خداحافظی کند. 
وی خاطرنشان کرد: مجیدی برای فوتبال ملی و باشگاهی زحمت زیادی کشید و امیدوارم هر کجا که هست موفق باشد. هیچ مهاجمی نمی‌تواند جای مجیدی را بگیرد. دلم برای او تنگ می‌شود. وقتی مهدوی‌کیا در فینال جام حذفی بین پرسپولیس - سپاهان خداحافظی کرد موهای تنم سیخ شده بود. روز گذشته هم وقتی صحنه خداحافظی مجیدی را دیدم حالم بد شد و نمی‌دانستم چه چیزی باید بگویم. 



علیرضا واحدی نیکب خ ت



خداحافظي فرهاد مجيدي نيز مهم‌ترين خبر محسوب مي‌شود؟! 
هنوز خودمان در شوک هستيم و فکر نمي کرديم اين اتفاق رخ بدهد. خودمان طي روزهاي گذشته اين صحبت ها را از فرهاد مي شنيديم اما تصور نمي کرديم چنين اتفاقي رخ بدهد. مجيدي شوخي شوخي حداحافظي کرد و مي توانست باز هم فوتبالش را دنبال کند اما تصميم گرفت براي هميشه به دوران بازيگري اش پايان دهد. 

*آخرين تعويض دوران فوتبالي مجيدي هم با تو مصادف شد؟! 
دوست نداشتم آخرين تعويضي باشم که باعث خداحافظي مجيدي مي شود اما به هر حال اين اتفاق افتاد. فرهاد حتي قبل از مسابقه با مس گفته بود مي خواهد اين تصميم را بگيرد اما کسي باورش نمي شد و الان هم خيلي ها باورشان نمي شود که مجيدي خداحافظي کرده است. 

*به نظرت در اين برهه حساس اين چنين تصميم گرفتن درست بود؟! 
خداحافظي بازيکن بستگي به نظر خودش دارد و حتما فرهاد دلايلي داشته که تصميم به خداحافظي گرفت. بايد از خودش اين سوال را پرسيد و دلاليش را از فرهاد جويا شد اما براي همه بسيار غم انگيز بود. 

*در هفته‌هاي اخير شائبه دوپينگي بودن مجيدي مطرح شده بود. در اين باره چه نظري داري؟ 
عده اي چشم ديدن موفقيت ها مجيدي را نداشتند و به همين دليل اين صحبت هاي خنده دار را عنوان مي کردند. کميته ضددوپينگ فدراسيون با احدي شوخي ندارد و مطمئنا اگر از چيزي مطمئن شوند، کوتاه نمي آيند و فرقي هم ندارد چه بازيکني باشد. 



سیروس دین محمدی:


سیروس دین‌محمدی در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: با فرزاد مجیدی صحبت کرده بودم و پیش از بازی می‌دانستم قرار است چنین اتفاقی رخ دهد. واقعا از اینکه مجیدی از فوتبال خداحافظی کرد بسیار ناراحت شدم. 

وی خاطرنشان کرد: مجیدی می‌توانست به سادگی ۲ سال دیگر به فوتبال ادامه بدهد. با این فیزیک و توانایی‌هایی که فرهاد در استارت زدن داشت می‌توانست فوتبالش را بیش از این دنبال کند. 

بازیکن پیشین استقلال با بیان اینکه مجیدی در اوج خداحافظی کرد، گفت: با او زندگی کرده‌ام و انگار که خودم از فوتبال خداحافظی کردم. فرهاد یکی از بازیکنانی بود که واقعا دوران خوبی با او داشتم. 

دین‌محمدی تاکید کرد: هر کسی بهترین تصمیم را برای خود می‌گیرد. باید به این تصمیم احترام گذاشت چرا که یک موضوع شخصی است اما شنیده‌ام او قصد دارد به کلاس مربیگری برود و با خیال راحت در این دوره‌ها نیز شرکت کند. 

وی عنوان کرد: بازیکنان استقلال باید عزم خود را جزم کنند تا این تیم در بازی‌های آینده برنده از میدان خارج شود. استقلال تیم بزرگی است و امیدوارم که فورواردهای استقلال بتوانند جایگزین مناسبی برای فرهاد باشند اما اگر مجیدی می‌ماند خیلی بهتر بود. همه از این خداحافظی او ناراحت شده‌اند چرا که یکی از بازیکنان خوب ایران فوتبال را کنار گذاشت. 

دین‌محمدی در پایان گفت: امیدوارم جوانان فوتبال ایران با دیدن این بازیکنان درس‌های خوبی بگیرند. 



مجتبی جباری


به گزارش قدس آنلاین، مجتبی جباری که درحال حاضر بازیکن تیم الاهلی قطراست درباره خداحافظی فرهاد مجیدی اظهارات تازه ای داشته است. شماره 8سابق باشگاه استقلال با اشاره به اینکه باشگاه ها قدر بازیکنان بزرگ خود را نمی دانند و همیشه به اسطوره ها کم لطفی می شود از فرهاد مجیدی بابت خداحافظی ناگهانی اش انتقاد کرده است. جباری می گوید:« درست است که باشگاه ها از گذشته تا کنون به بازیکنان بزرگ خود کم لطفی کرده اند اما درست هم نبود مجیدی در این شرایط از فوتبال برود. بهتر بود او در بازی های بزرگ استقلال مقابل تیم هایی نظیر سپاهان، تراکتورسازی و یا پرسپولیس با دنیای بازیگری خداحافظی می کرد. با این حال برای فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت دارم.» 

javahermarket



تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392 ا 17:3 نويسنده : محمد ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.